Kodėl neskamba

Pristatome seriją rašinių mūsų gerbiamo bičiulio Algirdo Čypo, kuris mielai sutiko pasidalinti savo patirtimi su mūsų internetinio puslapio lankytojais. Tikimės, kad jo patirtis ir patarimai bus Jums naudingi ir padės pamilti hi-fi, high end pasaulį. Tad kviečiame skaityti ir mėgautis...


Esu Algirdas Čypas, „High End“ garso technika besidomintis apie 35 metų. Esu dalyvavęs gausybėje garso aparatūros derinimo sesijų kartu su daugybe kitų garsą išmanančių, alų ir vyną mėgstančių žmonių. Pagal profesiją esu buvęs gamybos inžinierius ir linkęs analizuoti sudėtingas situacijas pasiremdamas sveiko proto logika ir fizikos principais.

Žinau kad „High End“ yra neįmanoma nusipirkti: reikia jį užsipelnyti, bei tikiu kad galima išgauti gerą garsą iš pigios (santykinai) aparatūros ir kad visai įmanoma išgauti blogą garsą iš brangios, jeigu nežinai ką darai. Geras garsas, yra tas kuris klausytoją tenkina, o blogas, tas kuris netenkina. Mane labiausia tenkina tikros gyvos muzikos garsai ir aparatūra kuri priartina mane prie to tikro garso sąvokos. Tikras Gyvas garsas, yra tas garsas kuris egzistuoja natūroje be elektronikos pastiprinimo ar „pagrąžinimo“.

Mėgstu gyvo garso koncertus bei muzikinius vakarėlius ir diskusijas su nebrangiai kainuojančiais, bet patikimais draugais, pigiu bet geru vynu ir gerą garsą, su „pigia“ technika. Manau, kad gero garso paieška yra nesibaigiantis ir malonus procesas, o ne kelionės pabaiga.

Linkiu visiems daug garsinių nuotykių, kūrybingumo ir aistringos kelionės.


Kodėl neskamba?

Ką tik parsinešėme naują stiprintuvą ir jau mėgaujamės puikiu garsu. Visai nesunku paaiškinti kodėl garso aparatūra skamba gerai: daugiau bosinių garsų, erdvės, švelnesni (muzikalesni) aukštieji, draugai giria. Na, žodžiu, jaučiame, kad mūsų vargai ieškant idealaus garso pagaliau baigėsi...

» Daugiau…
Ar tu gyvas 1

Kadaise bliovė karvė. Jos balsas, nesuvaržytoje, natūralioje akustikoje skambėjo erdvus, pilnas, vientisas, balansuotas, energingas, harmoningas, muzikalus, spalvingas, gražus, išskirtinis, galingas, tinkamas, reikšmingas - gyvas. Šeimininkai pastebėjo, kad karvės balso dinamiškumas, tonas ir išraiška, veikė jų pačių emocijas ir net sveikatą.

» Daugiau…
Ar tu gyvas 2.1

Kaip ir kiekvienos religijos išpažinėjai tie, kurie neturėjo galimybės išgirsti karvės stebuklingo balso, reikalavo patenkinti jų išsekusių sielų norus, grasino riaušėmis. Žinoma, neužilgo atsirado tokių kurie pataikavo tiems piligrimams už pinigus ruošdavo visuomeninius seansus su tikromis ir netgi dirbtinomis (fonograminėmis) karvėmis.

» Daugiau…
Ar tu gyvas 2.2

Dalis dirbtinų karvės garsų propaguotojų pastebėjo, kad jų biznio sėkmę lėmė ne garso kokybė, o klausytojų aplinka - dideli norai, linksma chebra ir raudonas vynas.

» Daugiau…
Ar tu gyvas 3.1

Įkaušę, triukšmaujantys „HiEndo“ atskalūnai, praradę tikro garso sąvoką pastebėjo, kad kuo arčiau karvės, tuo „geriau“ girdėjo jos širdį veriančius garsus. Apsvaigus nuo galingų, nuotaiką keliančių garsų, jiems jau nebuvo aktualu prie kurio karvės galo jie prilipdavo - viskas skambėjo įspūdingai!

» Daugiau…
Ar tu gyvas 3.2

Novatoriai išsireikalavo, kad tikros karvės bliautu vis garsiau ir garsiau. Netrukus daugelis jų užkimo arba visai prarado balsus. Po nuskriaustų gyvūnų visuotinio streiko, koncertų rengėjai nutarė įgarsinti sveikas ir kelias nesveikas, bet populiarias, karves.

» Daugiau…
Ar tu gyvas 3.3

Hi Enderiai su pasibaisėjimu stebėjo naujos ir įtakingos sektos susiformavimą - „Technogalviai“. Šie audiofilai užsimojo matuoti muzikos grožį, jaudulį, organiškumą, meną ir sielą.

» Daugiau…
Sistemos derinimas 1

Pripažinimo ištroškęs gatvės tapytojas (ir pigaus, bet gero vyno vertintojas) Gvidas (vardas pakeistas, kad apsaugoti nuo pavyduolės žmonos) užsimojo nutapyti šedevrą, kuriuo galėtų didžiuotis ir kuris pelnytų jam žmonių pagarbą.

» Daugiau…
Sistemos derinimas 2.1

Išsipagiriojęs Gvidas pastebėjo, kad Garsė jau netaip atrodė kaip praeitą naktį: jos spalvos ir formos jau neatitiko Gvido svajonių standarto. Laimė, vartotojo instrukcijos išsamiai nurodė skirtingus lėlės dalių pripūtimo ir nuspalvinimo būdus. Gvidas griebėsi darbo.

» Daugiau…
Sistemos derinimas 2.2

Chebra tiksliai žinojo ko Gvidui reikėjo: vyno, sūrio ir nuoširdžių patarimų.

» Daugiau…
Sistemos derinimas 3.1

Paraudusiom, juodais ratilais išryškintomis akimis Gvidas negalėjo patikėti, tuo, kuo virto jo svajonė Garsė: neatpažįstamai nugrimuota, netinkamoms dalim sulipdyta ir eksponuojanti padoriai merginai griežtai uždraustą pozą, pranašavo visišką kilnaus projekto žlugimą. Žiūrėdamas į Garsės originalias fotografijas, Gvidas pravirko: tiek mažai reikėjo kad ji būtų tapusi „gyva“.

» Daugiau…
Sistemos derinimas 3.2

Prisimindamas paskutinius žmonos „nenorių tavęs daugiau matyti nevykėli“ žodžius prieš jai išrūkstant iš palėpės, Gvidas išgėręs paskutinę taurę vyno, nutarė viską baigti.

» Daugiau…
Sistemos derinimas 3.3

Naujai atgimęs Gvidas entuziastingai, daugiau nebekvailiojančiai chebrai padedant, ėmėsi šalinti neesmines ir nevykusiai pritaikytas Garsės detales - jautrius žmones pykinantį grimą

» Daugiau…
Derinimas 4.1

Gvidas atsisakęs chebros tolesnės pagalbos pakeitė požiūrį į savo svajonę – užuot malšinęs dvasišką geismą ieškodamas pašalinių pritarimo, jis nutarė iš pradžių racionaliai patenkinti savo intymius siekius, o tik vėliau pasidalinti sėkme su kitais.

» Daugiau…
Derinimas 4.2

Broliai, Do natas ir Re natas turėjo sesutę Mi natą. Gimę ir iš dalies užaugę kaime, susitikę mėgo gerti vyną ir kalbėti apie muziką. Mi nata rūpinosi vyrų sveikata papildydama jų pustuštes taures Čiles Merlotu.

» Daugiau…
Derinimas 4.3

Sodyboje žiemos metu, broliai Natai mėgo gurkšnoti vyną prie židinio ir šnekučiuotis apie muziką ir technikos privalumus. Re natas, Mersedeso sedano savininkas, tikindavo, kad brangi ir kokybiška technika gali patenkinti visus lūkesčius. Do natas, visureigio vairuotojas, ginčijo, kad to neužtenka. „Viską reikia derinti“. Vieną ,itin snieguotą dieną, Re natas nesugebėjo nusigauti 1 km. žvyrkeliu iki jų sodybos...

» Daugiau…